2010. február 19., péntek

blackPanther OS JDownloader

A JDownloader olyan nyílt forrású, platform független szoftver amit Java-ban írtak. A letöltés kezelő egyszerűsíti és kényelmessé teszi a fájlok letöltését az olyan fájlmegosztó oldalakról (összesen ~ 211 félét) mint például a Rapidshare.com vagy Megaupload.com amit egyébként csak a prémium felhasználók számára érhető el. Alkalmas youtube videok lementésére, konvertálásra. Egyéb lehetőségek: beépített tömörítő, ellenőrző, szétdarabolt adatok összefűzése, időzíthető letöltések, encryption stb.
Windows alatt is ezt használom ezért megnéztem nem e felmegy blakPanther OS (továbbiakban bP) ra.
Nos mivel a héten tettem fel a bP-t és nincs repó ezért a java installt másképp kellett megoldanom ( mihelyt lesz könyen megodhatjátok a telepítést ) nem is mondom 10 perc agyalás azért kellett hozzá ,de hát ez a kezdők sorsa (amire magad jösz rá el nem felejted).
katt a képre elvisza a hivatalos oldarra.
A hivatalos oldalon válaszzuk a következő linket:

Java



jobb klikk -> kép megjelnítése

1,
sh jre-6u18-linux-i586.rpm.bin
majd a licence elfogadása után a normális rpm telepítés automatikusan végbe is megy.
2,
 ha letöltöttük akkor : "jre-6u18-linux-i586.rpm.bin" ezt kapjuk nos és megpróbáltam igy feltenni(konzol) nekem nem jött ösze ,ezért (kipróbáltam hátha)átneveztem "jre-6u18-linux-i586.rpm" re és igy olyan szépen felszalad (konzoll)hogy csak na. szimplán rendszergazdaként futtattam.


Ha evvel is megvagyunk akkor katt a képre.


JDownloader

katt a képre és visz a hivatalos oldarra.

Ime a kép:

jobb klikk -> kép megjelnítése
jd.sh t letöltjük és elegendő csak azt


telepítjük:

$ ./jd.sh

majd futathatóvá teszük

$ chmod +x jd.sh

,ha letöltöttük kb 1s alatt, akkor inditsuk el egy ablak úgrik fel, ami elkezdi leszedni a program függöségeit stb megvárjuk még befejezi majd elindul egy konfigurációs ablak ,ahol betudjuk állítani a nyelvet(magyarúl is tud) és a letöltési helyet, FIGYELEM (linux guruknak nem kötelező :) )az alapértelmezett letöltési helyet ajánlatos megváltoztatni mert a legtöbb filekezelő nem fogja látni alapból, jobb a békesség változtasuk meg.
a prgram elindul. nincs is semmi baj (kicsit lassú még ,nem kell megilyedni ha nem reagál azonnal)

minden szép és jó , de nem kerül be a menübe semmi inditófálj , de szerencsénkre a jd.sh az inditásra is alkalmas ,ami egyben update feladatokat is ellát , lehet a helyén ahol van onnan inditani de a menübe is betudtam 1 perc alatt szerkeszteni és meg is mutatom hogyan.




0 megjegyzés: